آژانس تبلیغاتی و نقش آن در موفقیت کسب و کارها

Advertising agency and its role in business success

 آژانس تبلیغاتی

 

و نقش آن در موفقیت کسب و کارها

 

نقش سنتی آژانس تبلیغاتی تکامل یافته است. از سازمانی که تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی را توسعه می‌دهد، طراحی و راه‌اندازی می‌کند، به سازمانی تبدیل شده است که همه این‌ وظایف را انجام می‌دهد. محتوا تولید می‌کند، برندسازی می‌کند و استراتژی‌های بازاریابی متنوعی را در بر می‌گیرد. به دلیل گستره وسیع خدمات، امروزه اکثر آژانس ها خود را آژانس تبلیغاتی نمی دانند، بلکه آن ها را «آژانس» می نامند.

 

انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب

از آنجایی که خطوط تبلیغات و نقش آژانس های تبلیغاتی بسیار گسترده شده است، مهم است که آژانسی که انتخاب می کنید به شما در تعیین مناسب ترین مکان تبلیغات کمک کند. تبلیغات می تواند در رسانه های اجتماعی با استفاده از استراتژی های محتوا باشد. آژانس باید دلایل روشنی داشته باشد که چرا این بهترین راه برای موفقیت کسب و کار شما است.

 

نام تجاری، وبلاگ ها و فراتر از آن

آژانس‌ها به مشتریان خود کمک می‌کنند تا آگاهی از برند ایجاد کنند. امروزه آژانس ها یک تجربه کامل از برند را ارائه دهند. در گذشته نام تجاری شامل کمپین گران قیمت از تبلیغات تمام صفحه برای ایجاد تصویر به یاد ماندنی از برند می شد.

امروزه، برای ایجاد تجربه برند ، آژانس ها به مشتریان کمک می کنند تا معنای آن را برای هر بخش، از فروش و پشتیبانی گرفته تا خدمات مشتری، تعریف کنند. آن ها به انجام تبلیغات با یک رویکرد چند رسانه ای کمک می کنند که ممکن است شامل تبلیغات چاپی، دیجیتال و در فضای باز باشد.

همچنین رویدادها و اطلاعیه های روابط عمومی، پست برنامه ریزی شده در رسانه های اجتماعی و یک وبلاگ شرکتی که به طور منظم به روز می شود. آژانس همچنین مطمئن خواهد شد که پیام برند در تمام مواد شرکت، از بروشورها گرفته تا مطالعات موردی مشهود است.

 

شرکای استراتژیک

تیمی که بر روی برند شرکت کار کرده و یک کمپین راه اندازی می کند، جزئیات کسب و کار شما را می آموزد. نه شایعات، بلکه جزئیاتی که شرکت و محصولاتش را خاص و منحصر به فرد می کند. انجام این کار در پروسه تبلیغات بسیار اثر بخش می باشد.

نتیجه یک شریک استراتژیک است که می تواند شکاف ها یا مسیر جدیدی را در برنامه بازاریابی تان ببیند که شما ندیده اید. به هر حال، بازاریابی و تبلیغات کاری است که آژانس در تمام طول روز انجام می دهد. به عنوان شرکای استراتژیک، آن ها می توانند کمک کنند تا مزایای محصول خود را بهتر شناسایی کنید یا جمعیتی بهتر را که تشنه محصول تان هستند، هدف قرار دهید.

 

کارشناس تحلیل بازاریابی

امروزه هر آژانسی با تجزیه و تحلیل زندگی می کند. این بدان معنی است که آن ها باید بدانند چگونه تجزیه و تحلیل اولیه جمعیت شناسی را توسعه دهند تا روند خریدار را به طور کامل درک کنند و بزرگترین بازار ممکن را به دست آورند.

آن‌ها همچنین می‌توانند نتایج را با تجزیه و تحلیل‌های بک‌اند که شامل مواردی مانند نرخ باز شدن آگهی، تبدیل‌های باز به فروش و هزینه به ازای هر سرنخ در مقابل هزینه به ازای مشتری است، به طور کامل اندازه‌گیری کنند. بسیاری از این ها برای تبلیغات آنلاین هستند که در آن مشاغل کوچک بیشترین موفقیت را در تبلیغات پیدا می کنند.

 

تولید درآمد

آژانس‌ها می‌دانند که مشتریانشان می‌خواهند داده‌هایی را ببینند که تلاش‌هایشان تا چه حد موفق به ارائه سرنخ‌های با کیفیت شده است و آن ها به راحتی این داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند. اگر سرنخ‌های با کیفیت زیادی تولید شده باشند، آژانس انجام فعالیت‌های مشابه بیشتری را توصیه می‌کند. اگر نتایجی نداشتند، آن ها چرایی را تحلیل و تاکتیک‌های جدیدی ارائه می‌کنند.

در حالی که آژانس‌های تبلیغاتی قبلاً زمانی که سرنخ‌های قابل‌توجهی تولید می‌شدند، کار خود را به خوبی انجام می‌دادند، آژانس‌ها به طور فزاینده‌ای در حال کار با مشتریان هستند تا فروش را به طور مؤثرتر و بیشتر انجام دهند. آن‌ها از تجزیه و تحلیل روش‌های فروش تا تولید اسکریپت‌های نزدیک‌تر که شامل پیام برند مشتری، مزایای محصول و روش‌های فروش است، درگیر هستند.

 

کارشناس مشتری

متخصص توسعه مشتری بودن به این معنی است که آژانس وقت گذاشته است تا بفهمد مشتری شما کیست و چرا باید با شما کار کند. این بدان معناست که آژانس نه تنها داستان کسب و کار شما، بلکه داستان مشتری را نیز درک می کند.

در واقع، آژانس ممکن است مشتریان را بهتر از شما درک کند، زیرا آن ها واقعاً به روانشناسی این مطلب که چرا مشتریان محصول یا خدمات شما را می خواهند و به آن ها نیاز دارند، پی برده اند.

به عنوان مثال، فروش مکمل های کاهش وزن در مقایسه با فروش مکمل های پروتئینی، داستان مشتری کاملاً متفاوتی دارد. شرکت ممکن است هر دو را بفروشد، اما آژانس یک کمپین منحصر به فرد را برای هر خط محصول هدف قرار می دهد، زیرا اگرچه هر دو یک چیز را می خواهند، یعنی بهتر به نظر رسیدن، اما دلایل آن معمولاً بسیار متفاوت است.

 

benefits of ads agansy

مزایا و معایب آژانس های تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی ممکن است مزیت های هزینه ای را نسبت به چندین آژانس تخصصی ارائه دهند.

 

عناوین رایج در تبلیغات

آژانس های تبلیغاتی مزایا و معایب مشخصی دارند. آژانس‌های خدمات کامل آن‌هایی هستند که تقریباً در تمام جنبه‌های فرآیند تبلیغات، معمولاً از جمله مدیریت حساب، تحقیقات بازاریابی، طراحی خلاقانه، وظایف اداری، برنامه‌ریزی، تولید و خرید رسانه‌ای مشارکت دارند.

 

سایت فروشگاهی  تک مرحله ای

فرض آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل، رویکرد یک مرحله ای برای استخدام تبلیغ کنندگان حرفه ای است. این بدان معناست که مشتری فقط باید نگران مدیریت رابطه با یک آژانس اصلی در مقابل تلاش برای هماهنگ کردن روابط با چندین آژانس باشد. یک مدیر حساب معمولاً این رابطه را مدیریت می کند و تیمی از تبلیغ کنندگان از ابتدا تا انتها با کمپین های هر مشتری همکاری می کنند.

 

ادغام رسانه‌های تبلیغاتی

“شرکت بازاریابی یکپارچه” به یک توصیف رایج برای توصیف بازاریابی یا آژانس تبلیغاتی در اوایل قرن بیست و یکم تبدیل شده است. این عبارت به ادغام تبلیغات در همه پلتفرم ها، معمولا چاپی و دیجیتال مربوط می شود. آژانس‌های تبلیغاتی با خدمات کامل، ادغام یکپارچه‌تر رسانه‌های تبلیغاتی و امکان سازگاری پیام‌های برند را در همه پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند. متخصصان آژانس معمولاً به عنوان یک تیم کار می کنند و این مزایا را ارائه می دهند.

 

تخصص کمتر

بیشترین نقطه ضعف آژانس تبلیغاتی، دسترسی محدود به استعدادهای برتر تخصصی است. در حالی که بسیاری از آژانس‌های خدمات کامل دارای متخصصان با استعداد هستند. آژانس‌هایی که موقعیت‌های خاصی مانند خلاقیت، دیجیتال، خرید رسانه‌ای و تحقیقات بازاریابی را انجام می‌دهند، تمرکز اصلی بر این حوزه‌ها دارند. در اصل، آژانس های تبلیغاتی، پیمانکاران عمومی با راه حل های متعدد هستند. در حالی که آژانس های تخصصی دارای نقاط قوت بالایی در حوزه های تمرکز هستند.

 

نمای متمرکز

اگرچه آژانس‌های تبلیغاتی در کل فرآیند تبلیغات همکاری می‌کنند، اما ممکن است طیف گسترده‌ای از نقاط برتر و ایده‌های منحصربه‌فرد را که ممکن است با آژانس‌های تخصصی دریافت کنید، ارائه ندهند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک که از یک بوتیک خلاق، آژانس تعاملی و آژانس بازاریابی رویداد استفاده می کند، می تواند ایده های پیام مجزایی را از هر یک دریافت کند که برای یافتن بهترین ایده در نهایت سنجیده می شود. در یک آژانس خدمات کامل، اعضای تیم ممکن است به یک ایده پایبند باشند و دیگر ایده ها را کشف نکنند. آژانس های تبلیغاتی از استعدادهای برتر در این صنعت استفاده می کنند.

 

 

تبلیغات و تاثیر آن بر کسب و کار

آژانس تبلیغاتی یک ارائه دهنده خدمات حرفه ای است که کمپین های تبلیغاتی را برای مشاغل در هر اندازه ای توسعه و مدیریت می کند. آژانس های تبلیغاتی در ایجاد تبلیغات برای رسانه های سنتی و همچنین فناوری های نوظهور مانند ویدئوهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی بسیار تخصصی هستند.

آژانس‌ها می‌توانند به‌عنوان بوتیک‌هایی با خدمات کامل عمل کنند، کمپین را در هر مرحله مدیریت کنند یا می‌توانند در بخش خاصی از کمپین کار قراردادی، مانند طراحی تبلیغات، انجام دهند.

 

مزایای هزینه

یکی از مزایای مهم استفاده از آژانس تبلیغاتی، مانند سایر ارائه دهندگان خدمات حرفه ای، صرفه جویی در هزینه است. آژانس‌های تبلیغاتی طیف گسترده‌ای از هزینه‌های اداری و خدمات‌محور، از جمله ماشین‌آلات، حقوق افراد با استعداد برتر و سیستم‌های توزیع مستقر را جذب می‌کنند.

پرداخت هزینه به یک آژانس تبلیغاتی می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از هزینه های مرتبط با اضافه کردن یک بخش کامل به فعالیت هایتان جلوگیری کند، بدون این که به هزینه توسعه تبلیغات داخلی بپردازیم.

 

تجربه حرفه ای

انتخاب یک آژانس تبلیغاتی معتبر این اطمینان را ایجاد می کند که کمپین های تبلیغاتی محصول در صنعت تبلیغات توسعه و مدیریت خواهد شد. آژانس‌های تبلیغاتی بهترین‌ها را استخدام می‌کنند و مهارت‌های متخصصان آن‌ها تنها با تمرکز بر توسعه و حفظ کمپین‌های تبلیغاتی برای طیف وسیعی از مشتریان بیشتر می‌شود.

استخدام پرسنل بازاریابی با تجربه و سطح بالا می تواند چالشی غیرقابل حل برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک باشد و استفاده از خدمات حرفه ای می تواند به کمپین ها اجازه دهد تا به سطح کیفی اصلی صنعت دست یابند.

 

خودی های صنعت

آژانس‌های تبلیغاتی تثبیت‌شده در حال حاضر تعداد زیادی تماس و روابط صنعتی دارند که هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. آژانس‌ها معمولاً با شرکت‌های چاپ، رسانه‌های محلی و ملی، تبلیغات کنندگان مستقل و شرکت‌های انتشاراتی ارتباط برقرار کرده‌اند.

این روابط ممکن است سال‌ها طول کشیده باشد تا به آژانس تبلیغاتی مزیت فوق‌العاده‌ای نسبت به بخش‌های بازاریابی داخلی جدید بدهد که تجربه کمی در جامعه تبلیغاتی محلی دارند.

 

کنترل استراتژیک

آژانس های تبلیغاتی معمولاً در طول فرآیند توسعه کمپین به طور مکرر با شما مشورت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که از ابتدا تا انتها از کمپین کاملاً راضی هستید. متخصصان تبلیغات قبل از ایجاد کمپینی که منحصر به فرد بودن و ارزش سازمان شما را به طور موثر منتقل می کند، با تجارت، محصولات و فرهنگ شرکت و همچنین ترجیحات شخصی تان آشنا می شوند.

مردم اغلب آژانس های تبلیغاتی را به عنوان مدیریت کمپین های تبلیغاتی بزرگ و گران قیمت برای برندهای بزرگ تصور می کنند. اما بیشتر آژانس های تبلیغاتی با اجرای کمپین های تبلیغاتی کوچک و قرار دادن تبلیغات در رسانه های محلی درآمد خود را به دست می آورند. آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند برای هر کسب‌وکاری با هر اندازه‌ای مفید باشند، به شرطی که بهترین راه برای استفاده از آژانس و استفاده از تبلیغات را برای تجارت در نظر داشته باشید.

 

تخصص موجود

بسیاری از کسب و کارها برای ارائه دانش تخصصی خود به آژانس های تبلیغاتی مراجعه می کنند. به ویژه کسب و کارهای کوچک ممکن است بخش بازاریابی نداشته باشند و بنابراین ممکن است به تخصصی که یک آژانس ارائه می دهد نیاز داشته باشند. آژانس‌ها معمولاً به محققان، خریداران رسانه‌ها، هنرمندان، فیلم‌سازان و دیگر کارشناسانی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند دانش تبلیغاتی را ارائه دهند که کسب‌وکارهای کوچک توانایی پرداخت آن را ندارند.

آژانس های تبلیغاتی کوچک ممکن است در یک زمینه خاص مانند تبلیغات آنلاین تخصص داشته باشند. بنابراین مهم است که قبل از انتخاب آژانس، بدانید به چه نوع تبلیغاتی علاقه دارید. حتی می‌توانید متخصصان را در نظر بگیرید. مزایا و معایب بازاریابی تخصصی شامل مشاوره بهتر و رویکردهای هدفمندتر، اما اغلب با هزینه‌های بالاتر است.

 

time saving

 

صرفه جویی در زمان

استفاده از آژانس تبلیغاتی می تواند در وقت ارزشمند یک کسب و کار صرفه جویی کند. استخدام آژانس تبلیغاتی به این معنی است که شما و کارکنان تان نیازی به صرف زمان برای توسعه یک کمپین تبلیغاتی ندارید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که کارکنانی نداشته باشید که به کارهای تبلیغاتی اختصاص داشته باشند.

استخدام آژانس کارکنان را آزاد می کند تا کارهایی را که برای آن آموزش دیده اند انجام دهند. اکثر صاحبان مشاغل کوچک به اندازه کافی مشغول اداره کردن تجارت هستند تا زمان و انرژی لازم را برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فراهم کنند. بنابراین، استخدام آژانس تبلیغاتی همچنین می تواند زمان بیشتری را برای اداره کسب و کار برایتان فراهم کند.

 

پس انداز

اگرچه ممکن است به نظر برسد که استخدام آژانس تبلیغاتی گران تمام می شود، اما باید در نظر داشته باشید که آژانس می تواند باعث شود پول زیادی را برای درج آگهی صرفه جویی کند.

به اکثر آژانس‌ها توسط ناشران و ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی تخفیف داده می‌شود، بنابراین می‌توانند نرخ‌های ارزان‌تری نسبت به افرادی که مستقیماً معامله می‌کنند دریافت کنند. آژانس‌ها همچنین می‌توانند به راحتی تبلیغات را دوباره طراحی کنند تا در عین حال که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، مؤثرتر باشند و در هزینه کسب‌وکارتان صرفه‌جویی کنند.

 

توسعه برند

حتی برای کسب و کارهای با تجربه، توسعه برند می تواند کاری پیچیده باشد. آژانس های تبلیغاتی می توانند با توسعه لوگوها و تبلیغاتی که آگاهی از برند را توسعه می دهند، به این روند کمک کنند. آن ها همچنین می توانند تحقیقاتی ارائه دهند که امکان می دهد مؤثرترین بازار را هدف قرار دهید. آژانس‌ها همچنین می‌توانند به طراحی تبلیغات برای هر رسانه کمک کنند تا بتوانید مؤثرترین تبلیغات را در هر بازار داشته باشید.

 

کاری از تیم رسانه سامان ادز

برای دیدن صفحه  مدیریت تبلیغات  کلیک کنید.

تولید محتوای حرفه ای برای وب سایت
اپن ای آی؛ نگاهی جامع به نقش‌ آفرینی در دنیای هوش مصنوعی
طراحی سایت حرفه‌ای؛ چرا امری ضروری برای تبلیغات موثر است؟
راهکارهای حرفه‌ای عکاسی تجاری برای تبلیغات موثر
پنل پیامک؛ بهترین روش‌ های استفاده از آن
سئو چیست؟ قیمت سئو ؟ ضرورت سئو
عکاسی صنعتی حرفه ای؛ نکات مهم برای محصولات تبلیغاتی شرکت
نگاهی به مسابقات معتبر طراحی سایت در دنیا
استراتژی‌ های برتر سئو برای بهبود رتبه ‌بندی و جذب ترافیک بیشتر
previous arrow
next arrow
Shadow
فهرست